Gruppträning

 

Bodypump

Ett intensivt program för ökad styrka, förbättrad muskelstorlek och muskelmassa. Träningen fokuserar på intensiv muskelansträngning med övningar som utförs långsamt under hög belastning. Det aktiverar alla muskelfibrer, vilket leder till maximal tillväxt och ökad muskelstorlek.

 

 

 

 

Spinning

Spinning är gruppträningsform som genomförs på motionscykel till musik med en instruktör som guidar dig genom passet och peppar dig igenom olika pulszoner. Allt för att variera träningseffekten.
Spinning ger dig effektiv konditionsträning som ger varierande träningseffekter, snabbhet, uthållighet och styrka. Spinning är en effektiv och skonsam konditionsform som passar alla. Du kan anpassa klassen utefter din egen förmåga och nivå.

 

 

 

Senior funktionell träning

Senior funktionell träning är styrke-kondition och smidighetsträning byggt på ständigt varierande funktionella rörelser. Det innebär att träningen och övningar är designade för att stärka kroppen för livet utanför gymmet. Helt enkelt stärka kroppen i de rörelse i vardagslivet. Träningen ökar stabilitet, balans, styrka, koordination, rörlighet och kondition.
Livet består av en mängd olika sätt att röra sig på och du vill kunna fortsätta med även desto längre livet går. Träningen är effektiv och rolig! Klassen fungerar bra för både nybörjare och elit då man endast utgår från sig själv och sin kapacitet. Då man kämpar tillsammans i gruppen skapar det en gemenskap och teamkänsla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Les Mills Sprint

Les Mills Sprint är 30-minuters högintensivt intervallträning. Sprint är ett utmanande träningspass där du använder cykel som verktyg för att pressa din gräns till max och ta din träning till nästa nivå.

Lesmills Sprint involverar kraft ,styrka och hastighet och ger dig maximalt resultat med minimal belastning på leder och ligament

 

 

 

Bodycombat

Lesmills Bodycombat är ett pass med kraft och energi där du kan släppa loss fightern i dig. Peppande och energisk musik i kombination med rörelser inspirerande från en mängd kampsporter ger dig den kick du behöver för att ta dig an din fantasimotståndare genom tio ronder.
Passet är förkoreograferad och består av tio låtar med var sin kampasportsserie. Passet är uppbyggt som ett intervallträningspass med olika delar.

 

 

 

 

 

 

 

 

RPM

RPM är en förkoreograferad cykelklass där du cyklar till rytmer av kraftfull musik. Instruktör leder dig genom berg, bergstoppar, tidsutmaningar och intervallträning. Du utmanar din uthållighet och stärker din syresättning. RPM släpps var tredje månad ny musik och koreografi.

 

 

 

 

Les Mills Core

Les Mills Core är ett effektivt pass som är speciellt inriktad för att stärka kroppens hållningsmuskler, mage, rygg och säte. Les Mills Ccore är vetenskapligt bevisat att snabbat bygga funktionell styrka, stabilitet och uthållighet genom idrotts inspirerade övningar. Effektiv träning på 30min där du jobbar med kroppen som verktyg men använder också gummiband och viktplattor. Övningarna är enkla och klassen är förkoreograferad där koreografin byts var tredje månad.

 

 

 

Mammaklass

Mammaträning är effektivt, skonsamt och inspirerande träningsform som steg för steg bygger upp din inre stabilitet och styrka. Mammaträning hjälper dig att återskapa och förbättra kontroll över din bäcken- och inre magmuskulatur samt försiktigt bygga upp muskelmassan. Du träna helt utifrån dina förutsättningar och lust. Bebisen ligger på en filt bredvid dig medan du får träna i ostressat tempo med noga utvalda övningar som går att anpassa utifrån din dagsform. Fokus ligger på bål och höfter liksom bäckenbottenkontroll . Ledaren guidar dig genom hela passet. Syftet med träningen är att öka din kroppsmedvetenhet och att stärka musklerna. Kassen är anpassad till alla mammor.

 

 

 

Kettlebell funktionell träning

Kettlebellträning är en funktionell träningsform som aktiverar kroppen som en helhet med fokus på att träna styrka, explosivitet, rörlighet, balans, koordination, reflexer och uthållighet. Höften har en viktig roll i övningarna. Övningarna utmanar rörligheten och stabiliteten i axlar och bröstrygg. Kettlebellträning hjälper till att motverka de åkommor som ett stillasittande liv kan leda till. Passet är bra för dig som har stel bröstrygg och framskjutna axlar.

 

 

 

Tabata

Intervallträning om 20 sekunders arbete och 10 sekunders vila. En Kardiovaskulär träningsstrategi där du utmanar din styrka och kondition med varierande övningar för hela kroppen där du presterar efter egen förmåga.

 

 

 

Yinyoga

Yinyoga är passiv form av yoga där fokus ligger på att bearbeta kroppens bindväv istället för muskler. Yinyoga är meditativ där man stannar längre i positionerna för att sträcka utöka cirkulation och energiflödet i kroppens bindväv. Yinyoga är ett bra komplement till den vanliga dynamiska Yogan såväl som till all annan form av träning.

 

 

 

Yoga

Yoga hjälper dig att bygga en smidigare och rörligare kropp. Du tränar upp ditt sinne och din styrka. Yogans rörelse och positioner involverar hela kroppen. Genom både statiska och dynamiska övningar bygger du upp en stark bålmuskulatur, vilket bidrar till bättre hållning och balans och minskad risk för ont i ryggen m.m.
Genom att träna yoga förbättra du din sömn, minskad stress, bättre hållning, flexibilitet och mobilitet, ökad bålstabilitet och bålkontroll, bättre balans och mer medveten andning. yoga passar såväl nybörjare som erfarna tränande.